De Brabantse Wal SP 17

1. Foto
  2. Video

Route informatie

De Brabantse Wal is een rondwandeling die u langs een bijzonder stukje Nederland leidt. Onverwachte hoogteverschillen en mooie panorama's geven deze wandeling een extra dimensie. Vanuit Bergen op Zoom slingert de route langs de Brabantse Wal, een steile rand of 'zoom' die de overgang markeert van de Zeeuwse kleipolders naar het Brabantse Zand. U komt door het oude vestingstadje Steenbergen, langs gezellige Brabantse dorpen en fraaie boerderijen en volgt de grens met België. Via het grensplaatsje Putte en de uitgestrekte bossen rondom Woensdrecht eindigt de route terug in Bergen op Zoom. Hier kunt u eenvoudig overstappen op maar liefst vijf andere LAW's.

Recente berichten over De Brabantse Wal SP 17

Inloggen of registreren (gratis) is nodig om een reactie of bericht te kunnen plaatsen.
  1. elly.linders@gmail.com

Met veel plezier heb ik de afgelopen dagen Streekpad 17 gelopen. Op het laatste stuk terug van Ossendrecht naar Bergen op Zoom had ik me erg op verheugd, de laatste etappe en aankomen in mijn eigen woonplaats.
    Helaas in Hoogerheide raakte ik het spoor Bijster.

Na een lummerbank met vaste verrekijker (die er niet meer is) bocht naar rechts volgen. Nu rechtdoor tot verharde weg, hier links af . Na circa 200 meter, een onverhard pad in.

De verharde weg is een vernieuwde weg en de onverharde weg na 200 meter heb ik niet kunnen vinden. Dan maar rechtstreeks terug gewandeld naar Bergen op Zoom.

Nu is de verkeerssituatie aldaar recentelijk veranderd, de markering voor Streekwandeling 17 ontbreekt, maar ik heb op www.wandelnet.nl geen aanpassing kunnen vinden.
    Ik ga deze etappe maar in tegengestelde richting wandelen en hoop dat deze situatie binnenkort aangepast is.

Met de vriendelijke groetjes,
    Elly Linders.

2. Team Wandelnet

Veste Marjon,

Ook dit bericht heb ik doorgestuurd naar de padcoordinator

Met vriendelijke groet

Fred Triep, Team Wandelnet

Op pag. 27, richting 'Erasmusweg - Witte Ruiterweg' staat op de 6e regel van onder 'Meteen na passeren bord bebouwde kom Lepelstraat linksaf, Klutsdorpseweg'. Dit klopt niet. Ergens daar in de buurt moet je de fietsbrug vinden en oversteken, maar de aanduiding daar naar toe, ontbreekt. Met als gevolg dat je (noodgedwongen) de andere richting uitgaat en pas bij de kruising bij de Lagemeten weg, de snelweg (A4) over kunt steken (omleiding van ca. 4 km).

Marjon van Rooij, 2-5-2015

3. Team Wandelnet

Beste Marjon,

Bedankt voor je bericht. Ik heb het doorgegeven aan de padcoordinator van het streekpad Brabantse Wal

Met vriendelijke groet

Fred Triep, Team Wandelnet

Op Pag. 75, uitgave 2012: richting N289 - Beatrixbos (Bergen op Zoom):
    7e regel van onderen: In de tekst staat: 'Over houten loopbrug, daarna grindpad linksaf en weer over houten loopbrug'...

Anno 2015 klopt de houten loopbrug wel, maar is het grindpad verdwenen (is een graspad geworden). Na ca. 200 meter komt er en splitsing, daar moet je links aanhouden (staat ook wel in het boekje, maar de markering ontbreekt hier en doordat het graspad is, lijkt alles op elkaar, waardoor je makkelijk naar rechts afbuigt omdat dit de 'hoofdrichting' lijkt).

Marjon van Rooij 2-5-2015

4. Guido

Ik ben blij om te kunnen vertellen dat deze etappe (Putte-Hoogerheide) me helemaal verzoend heeft met SP17: hele mooie en afwisselende tocht. Etappe 4 hou ik nog even tot de heide bloeit in augustus. - Bedankt trouwens dat jullie de tooltip toegevoegd hebben. Het verslag van mijn tocht met foto's staat hier: https://guidowke.wordpress.com/2015/06/07/sp-17-brabantse-wal-etappe-5-putte-hoogerheide/

5. ElvO

Op 6 en 7 mei hebben we de laatste twee etappes van de Brabantse Wal gelopen. Terug van Putte naar Bergen op Zoom, 41 km. Terug kijkend op het hele rondje vonden we het tweede deel van het rondje het mooist. Van Wouw naar Putte en naar BoZ hebben we genoten. Gelukkig maar, want er waren delen (rond Moerstraten en verder) die we tamelijk saai vonden. Toch was het fijn om een route te lopen in een deel van Nederland dat ons tamelijk onbekend was. Het grote natuurgebied op de grens van Nederland en België was een grote verrassing voor ons. Met de route in de gps zijn we eigenlijk nergens verkeerd gelopen. Bedankt beste mensen voor het onderhouden van deze route.