Veelgestelde vragen

Heeft u een vraag over deze site? Stel hem gerust. U vindt hier onderwerpen waar veel wandelaars vragen over stellen.

Registratie en inloggen

  1. Hoe kan ik me registreren?
    Klik daarvoor op de button ‘Registreren’ in de rechterbovenhoek en volg alle stappen.

  2. Hoe kan ik inloggen?
    Klik daarvoor op de button ‘Inloggen’ in de rechterbovenhoek en vul uw gebruikersnaam en wachtwoord in.

  3. Hoe kan ik mijn wachtwoord aanpassen?
    Ga naar:
    • Mijn Wandelnet (blauwe blok rechts bovenaan) ->
    • Profiel bewerken ->
    • Profiel & Privacy (o.a. wachtwoord) ->
    • Wijzig gegevens
    Hier kunt u een nieuw wachtwoord ingeven.

  4. Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat moet ik doen?
    Je kunt een nieuw, eenmalig wachtwoord aanvragen via
    • Inloggen (button in de rechterbovenhoek)->
    • Wachtwoord opvragen (rechterkolom).
    Vervolgens kun je dit wachtwoord weer wijzigen naar een eigen (eenvoudiger) wachtwoord (zie hierboven voor de stappen).

  5. Hoe kan ik mijn gebruikersnaam aanpassen?
    Stuur hiervoor een e-mail naar info@wandelnet.nl. Vermeld in de e-mail uw naam, e-mailadres en uw oude gebruikersnaam.

  6. Mijn gebruiksnaam wordt niet geaccepteerd. En nu?
    Let er op dat een gebruiksnaam geen spatie mag hebben. Gebruik eventueel een _ of -. Ook kan een gebruiksnaam maar één keer voorkomen. Een gebruiksnaam kiest u zelf, het is niet uw e-mailadres.

Routes

  1. Hoe plan ik een route?
    Zie de uitleg in de groene balk bij de Wandelrouteplanner.

  2. Hoe vind ik een route?
    Vul op de homepage van Wandelnet bij ‘Waar wil je wandelen?’ een zoekterm (plaatsnaam of naam van de route) in en klik op ‘Zoeken’. Naast het kaartje verschijnen alle beschikbare routes.

  3. Hoe print ik een route uit?
    Zorg dat je bent ingelogd. Ga naar het betreffende traject en klik op ‘Direct route printen’ –> Print. Er verschijnt nu een nieuw scherm met een overzichtskaart van de route. Via het tabblad ‘Detail’ kun je gedetailleerdere prints maken en voorkeuren instellen. Klik daarna op ‘Deze pagina afdrukken’.

  4. Heeft Wandelnet ook apps?
    We hebben op het moment alleen een app van het Streekpad Lochem. Daarnaast zijn alle routes te downloaden als GPS-bestand. Ga daarvoor naar ‘Downloaden en/of opslaan’ in de groene balk onderaan de pagina van het betreffende  traject.

  5. Waar vind ik NS-wandelingen?
    Hier vind je alles over NS-wandelingen.

  6. Kunnen jullie printjes opsturen van NS-wandeltochten?
    Nee, helaas. Van sommige NS-wandeltochten zijn nog routeboekjes beschikbaar. Deze kun je bestellen in onze webwinkel .

  7. Ik kan geen routes printen of downloaden voor GPS.
    Routes printen of downloaden kan alleen als je bent ingelogd.

  8. Ik heb een klacht over een route. Hoe kan ik dit doorgeven?
    Wanneer u een markering op de route mist, een fout in de routebeschrijving ziet of een blokkade op het pad constateert, dan kunt u dit doorgeven via het Meldpunt Wandelen. Deze site stuurt de melding direct door naar de betreffende padcoördinator, die vervolgens een markeerder op pad stuurt om de melding te bekijken.

    Als de wijziging essentieel is, geeft de padcoördinator dit door aan Wandelnet waarna het op de site wordt geplaatst.

Donateurs

  1. Ik wil graag donateur van Wandelnet worden. Hoe kan ik me aanmelden?
    Dat kan op de pagina Word donateur! Alvast bedankt voor je belangstelling!

  2. Wat is het verschil tussen een donateur en een ambassadeur?
    Als ambassadeur schenkt u eenmalig een bedrag aan Wandelnet en als donateur doneert u jaarlijks een bepaald bedrag (vanaf € 15,- per jaar). Lees hier alle mogelijkheden.

  3. Hoe kan ik mijn donateurschap opzeggen?
    U kunt te allen tijde uw donateurschap weer opzeggen. Stuur hiervoor een e-mail naar info@wandelnet.nl.

Webwinkel

  1. Ik ben donateur, maar ik zie geen korting bij een bestelling. Wat nu?
    De korting is pas zichtbaar bij het afrekenen. Is dat niet het geval, neem dan contact met ons op: info@wandelnet.nl. Excuses voor het ongemak.

  2. Hoe lang duurt het voordat ik mijn bestelling ontvang?
    Als u op werkdagen voor 14.00 uur uw bestelling plaatst, wordt deze dezelfde dag nog verzonden.

Nieuwsbrief

  1. Hoe kan ik de nieuwsbrief van Wandelnet ontvangen?
    Om de nieuwsbrief Lopende Zaken te kunnen ontvangen, is het nodig dat u zich registreert op deze site. Ga naar het registratieformulier (ook te bereiken via de button in de rechterbovenhoek), vul daar uw gegevens in en zet een vinkje bij 'Ja, houd mij op de hoogte via uw nieuwsbrief'. U ontvangt voortaan ca. 4 x per jaar de nieuwsbrief Lopende Zaken.
    Bent u al geregistreerd? Ga dan naar:
    • Mijn Wandelnet (blauwe blok rechts bovenaan) ->
    • Profiel bewerken ->
    • Instellingen en wachtwoord ->
    • Wijzig gegevens.
    Hier kunt u aanvinken dat u de nieuwsbrief wilt ontvangen. We wensen u veel leesplezier!

  2. Kan ik de nieuwsbrief ook op papier ontvangen?
    Dat is mogelijk, maar alleen als u donateur bent van Wandelnet. Stuur hiervoor een verzoek naar info@wandelnet.nl
Steun ons