Ben je een echte wandelaar?
Nee, ik ben (nog) niet de avontuurlijke LAW’er of hiker die zich beweegt over kleine onverharde paadjes en die op plekken komt waarvan de helft van Nederland niet weet dat ze bestaan. In die zin ben ik denk ik nog een beginner, maar goed, wat niet is kan natuurlijk altijd nog komen! Ik vind het bijvoorbeeld heerlijk om vanuit huis een ommetje te maken langs de gracht of singel in Utrecht op zoek naar een lekkere kop koffie of een hapje eten. Ook voor een rustgevende wandeling door de natuur of om te voet een nieuwe stad te ontdekken ben ik zeker te porren. In die zin was wandelen voor mij voorheen eigenlijk altijd een middel om een doel te bereiken, maar naarmate de leeftijd toeneemt merk ik dat ik mezelf steeds bewuster ben van het wandelen an sich en eigenlijk word ik ook steeds gepassioneerder. Inmiddels staat een LAW lopen al op de bucketlist!

Toerisme, recreatie & marketing
Stukje achtergrond vanuit mijn kant! In 2017 ben ik afgestudeerd op de HBO-opleiding Tourism Management, een keuze puur voortkomend vanuit passie, namelijk verre reizen! Als echte traveller vind ik het heerlijk om verre landen te verkennen, al dan niet wandelend of met de tuktuk en mezelf onder te dompelen in nieuwe culturen. Inmiddels staan er in mijn paspoort stempels uit landen zoals: Sri Lanka, Vietnam, Indonesië, Filipijnen, Maleisië, Thailand etc. Voornamelijk de kant op richting Azië. Wanneer straks weer mogelijk, wil ik meer de kant van Zuid-Amerika ontdekken. Vanuit deze passie was mijn keuze qua opleiding dan ook snel gemaakt. Toch ontdekte ik gaandeweg de opleiding nog een andere grote passie, namelijk die voor het vakgebied marketing. Na een lange periode in de retail, was voor mijn gevoel dit dan ook de richting die ik op wilde.
Al gedurende mijn opleiding ben ik werkzaam geweest als Online Marketeer voor Toerisme Utrecht, waarna ik vervolgens als marketeer verder de stap heb gemaakt naar de TeKa Groep. Een grote speler in de evenementenbranche. Na 4 leerzame jaren voelde ik dat ik toe was aan een nieuwe stap. En dan het liefst een stap in de richting van toerisme en recreatie. Dat was het moment dat Wandelnet op mijn pad kwam! De combinatie tussen wandelen en mijn vakgebied marketing maakte dat dit de perfecte volgende stap was, zodoende zit ik nu hier.
Wat breng je mee?
Vanuit mijn vakgebied ben ik iemand die op basis van data keuzes maakt! Ik ben dan ook helemaal thuis in de online-wereld van advertising en ken de weg goed binnen alle socialmediakanalen. Of het nu gaat om SEA, SEO, campagnes, e-mailmarketing of websiteoptimalisatie. Daarnaast ben ik iemand die op strategisch niveau overkoepelend kan meedenken als het gaat om de richting van een organisatie. Ik denk dit ook goed te kunnen vertalen tot gebruikelijke marketingstools. Vanuit daar denk ik dat er enorm veel potentie en kansen liggen voor de organisatie van Wandelnet, puur omdat het productaanbod zo ontzettend gaaf is en de betrokken achterban zo immens groot! We hebben het over 1.000 vrijwilligers, maar eigenlijk zijn zij allemaal stuk voor stuk ambassadeurs van het merk Wandelnet. Een immense achterban waar de organisatie ontzettend trots op mag zijn.
Tot snel!
De eerste maand zit er inmiddels alweer op. Het is mooi om te zien hoeveel passievolle mensen zich keihard inzetten voor het belang van wandelend Nederland. Gaaf om daar ook onderdeel van te mogen zijn! Inmiddels heb ik hier en daar heb al wat mensen van Wandelnet gesproken, superleuk. Mocht ik je nog niet zijn tegengekomen de eerste periode, dan komt dat vast. Tot snel, we gaan er een mooie periode van maken!