Noaberpad etappe 08

Weiteveen - Emlichheim (17,7 km)

Schrijf je review
  • 2 van de 5 sterren
    Els | 18-01-2026

    Het stuk vanaf Schoonebeek gelopen als onderdeel van dagetappe Schoonebeek - Esche met veel regen en wind in november 2025. Minst leuke stuk tot nu toe. Bijna volledig over verharde paden (wat wel weer fijn is bij regen) in open landschap. Route wel goed aangegeven.

  • 3 van de 5 sterren
    Els | 18-01-2026

    Het stuk vanaf Weiteveen op een zonnige dag in september 2025 gelopen als onderdeel van dagetappe Zwartemeer - Schoonebeek. Stuk tussen Dommerskanaal en de Valendisweg niet duidelijk gemarkeerd (gemeld, zie dat de route nu is aangepast). Oosterse Bos is erg mooi en daar is een leuk rustpunt.

  • 4 van de 5 sterren
    Julian | 08-07-2024

    Leuke wandeling, de stukken door de weilanden in Drenthe zijn erg mooi, overgang van Duitsland en stukje industriële historie ook leuk om mee te krijgen zowel in Duitsland als in Nederland.

  • 4 van de 5 sterren
    Lide | 05-07-2020

    De wandeling start in het (vergeten?) Schoonerbeeker Veld. Op de stilte plaats horen en zien we een kleine bonte specht. Prachtig. Een mooie wandeling. Via de weg en een pad kom je in het Oosterse Bos met prachtige boerderijen. Wij lopen tot de grens in Schoonebeek. (Corona)

Schrijf je review
Naam die we tonen bij de review
We tonen dit niet bij de review
Maximaal 300 karakters

Gids bestellen

Wil je een wandelgids van een route?

Naar webwinkel Naar webwinkel

Problemen onderweg

Markering weg? Blokkade op de route?

Meld probleem Meld probleem

Blijf op de hoogte!

Eens per maand stuurt Wandelnet de nieuwsbrief uit. Daarin vind je leuke wandelroutes, nieuws en actualiteiten over wandelen. Schrijf je in en ontvang de nieuwsbrief maandelijks!

Inschrijven

Help jij mee?

Wandelpaden zijn kwetsbaar. Dat merk je vaak niet als je een mooie wandelroute loopt, maar door spoor, wegen en bebouwing kunnen wandelroutes zomaar verdwijnen of saai en onaantrekkelijk worden. Help je mee om wandelroutes te beschermen en te onderhouden?